torstai 26. syyskuuta 2013

Annon lasimalja + aurajuusto-tonnikalapannari

Iltaa kaikille!

Pimenevät illat saivat minutkin kaivelemaan valoja ullakon perukoilta. Tällä kertaa ensimmäinen valosarja pääsi viime viikonloppuna ostamaani ihanaan Annon lasimaljaan. Syksyllä kodista tulee niin kodikas ja tunnelmallinen. Viikonloppuna ajattelin vielä toisenkin valosarjan laittaa sulostuttamaan kotia, mutta se ajatus vaatii pientä puuhastelua ensin.
 
 



 
 Täällä on menossa jonkinlainen pieni muotoinen ruokavalion laajennus -rojekti menossa. Mä olen niin kyllästynyt leipään ja makaroonin, että huh! Eilen tein iltapalaksi aurajuusto-tonnikalapannaria.
Tosi helppo tehdä ja oli hyvää!

Aurajuusto-tonnikalapannari
 
7 kananmunaa
1 dl kauraleseitä
2 rkl öljyä
n. 3 dl juustoraastetta
2 prk tonnikalaa
1 pkt aurajuustoa
suolaa ja mustapippuria
 
Sekoita kaikki muut paitsi aurajuusto sekaisin ja kaada uunivuokaan tai pellille. Ripottele aurajuusto päälle. Paista 200 asteessa puolisen tuntia tai kun pinta on kevyesti ruskettunut.
 
Resepti on napattu karppaus.info:n sivuilta.
 

 
 Kävin tänään myös pitkästä aikaa kirppiksellä ja tein aika hyödyllisen löydön, jonka ostoa olen harkinnut jo pidemmän aikaa. Tämä laite on vaan sen verran kallis, että en ole raaskinut uutena ostaa. Nyt tuli siisti yksilö vastaan kirppiksellä, joka osoittautui vielä toimivaksikin.
Huomen aamulla minä herään siis reippaana ja virkeänä Philipsin herätysvalon saattelemana linnun viserrykseen. Minulla aamut on ihan super-vaikeita ja toivon kovasti, että tästä herätysvalosta olisi jotain hyötyä! Raportoin tehosta myöhemmin...


Nyt vielä pikaiselle iltalenkille koirien kanssa.
 
Heippa!
 




9 kommenttia:

  1. Toi valo on ihan must juttu. Mä en talvikaudella voi edes kuvitella herääväni ilman sitä :) hyvä löytö!

    VastaaPoista
  2. Valot on tosi kauniita lasimaljassa. Onpa kiva kuulla, miten herätysvalo auttaa...tarttisin itekki moisen kapistuksen :)

    VastaaPoista
  3. Olipa kivan tuntuinen resepti, täytyykin kokeilla ja itsekin laajennella ruokavaliota. Miten sitä tuntuukin, että aina tekee niitä tiettyjä samoja ruokia...
    Hymyjä viikonloppuusi<3

    VastaaPoista
  4. Nam, tonnikala-aurapannari kuulostaa tosi hyvältä! :)

    Tuo Annon maljakko valoineen on ihana, nyt kelpaa tunnelmoida syksyä! :)

    VastaaPoista
  5. Upealta näyttää nuo valot tuossa pullossa.

    VastaaPoista
  6. Oi kuinka kauniita nuo valot ovat, iloista viikonloppua!

    VastaaPoista
  7. Tuo pannari näyttää herkulle, varmasti hyvää! :)

    Kauniit nuo valot tuossa lasimaljassa. Mä olen kans mietiskellyt tuota herätysvaloa, paljon positiivista olen siitä lukenutkin.

    Ihanaa viikonloppua! :)

    VastaaPoista
  8. Tuo pannari kuulostaa ja näyttää namilta. menee takuuvarppina testaan -listalle. Kiitos siis vinkistä :)

    VastaaPoista
  9. Kiitos kaikille kommenteista! :) Viikonloppuna tulossa kokemuksia herätyskello-valo-härpäkkeestä. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!