tiistai 30. joulukuuta 2014

Yrittäjäksi? Minäkö? Ehkä...?

Nyt tulee asiaa hieman aiheen vierestä. Nimittäin pohdintaa yrittäjyydestä.

Minä kävin syksyn aikana yrittäjäkurssin, jossa käytiin aika kivasti asioita läpi: vakuutuksista markkinointiin ja kaikkea siltä väliltä. Kurssi oli TE-keskuksen puolesta järjestetty, mutta sinne pääsee vaikka ei olisikaan työtön. Täällä kurssin veti ValmennusMajakka. Voin lämpimästi suositella, jos joku miettii yrittäjyyttä. Paljon hyvää asiaa ja opettajat osasivat vetää illat niin, että uni ei tullut kesken! Kurssi ei ollut pelkkää luentoa, vaan paljon käytiin yhdessä keskusteluja ja mietittiin toistemme yritysideoita. Kurssilla oli 12 ihmistä ja kaikkien taustat ja lähtökohdat olivat hyvin erilaiset - siksipä uusia näkökulmia ja ideoita tuli paljon. Samalla sai testattua, mitä mieltä muut asiasta ovat. 


Minulla on kova halu löytää oma yritysidea, se mun juttu. Olen työhistoriani aikana oppinut, että teen töitä yrittäjämäisesti. En ymmärrä kahvitauoista, enkä osaa jättää asioita kesken. Olen vastuunkantaja, mutta tulevaisuudessa haluaisin tehdä töitä itselleni.

Minulla oli olemassa yritys idea, kun lähdin kurssille, mutta valitettavasti se kaatui sopivan toimitilan puuttumiseen. Eikä ideaa pysty viemään millekään muulle paikkakunnalle lähialueella.

Nyt olen jatkuvasti kuulolla, tutkin ja selvittelen erilaisia vaihtoehtoja. Mitään hyvää ideaa ei vielä ole tullut vastaan.

Tiedän, että haluan tehdä töitä ihmisten kanssa. Haluan tuoda iloa edes yhden ihmisen päivään, jokainen työpäivä.


Suloinen, pyörillä kulkeva kahvila olis kiva. Harmi vaan, että Suomessa tuollaiset menopelit on aika usein sääntöjen vastaisia.


...tai ihan oma kivajalka kahvilakin olisi kiva. Mutta ei lainkaan realistinen, meidän kaupungissa on kahviloita enemmän kuin tarpeeksi.


               Daisy Pink Cupcake: ~Candy Shop~. I love the colour themes of this store. Has a friendly feel, and makes me just want to buy lots and lots of candy.
...tai vielä parempi vaihtoehto olisi oma pikkuruinen karkkikauppa. Mutta ei, realistinen ei tämäkään vaihtoehto ole. 

Questions to ask before starting a cleaning business #wahm #smallbusiness

Mutta en minä vielä ole luovuttanut. Keksin ihan varmasti vielä jotain. 


Tai jos satut hakemaan yrityskumppania, niin ota ihmeessä yhteyttä. :D




Kaikki kuvat : 

1 kommentti:

  1. Toivottavasti vuosi 2015 tuo juuri sen oikean yritysidean ja kaikki palaset naksahtavat paikoilleen! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!